Garantie

Bij Tyrecompany hebben alle artikelen een wettelijke garantie. Dit gaat in vanaf het moment van levering. De wettelijke garantie houdt in dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Een product moet dus doen wat men als koper redelijkerwijs mag verwachten tijdens de verwachte levensduur bij normaal gebruik.

Wat valt er wel en niet onder garantie bij velgen?

Onder de wettelijke garantie van velgen vallen fabrieksfouten. Dit zijn fouten die bij de eerste montage van een velg of aan het begin van de gebruiksperiode naar voren komen. Bij fabrieksfouten kun je denken aan een fout in de mal of een lekkage in de velg. Heb je een velg ontvangen met een fabrieksfout? Neem dan direct contact met ons op zodat wij de garantieprocedure kunnen starten.

Velgen zijn gebruiksproducten en worden (vaak) langdurig gebruikt. Hierdoor kunnen de producten slijten naarmate de duur van het gebruik. Daarom zijn er een aantal beschadigdingen uitgesloten van garantie bij velgen:

  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door fouten bij (de)montage. Bijvoorbeeld beschadigingen door: het plaatsen van ventielen, het gebruik van slaglood, de balanceer/monteermachine etc.
  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door een slechte rijtechniek of onderhoud. Bijvoorbeeld: stoeprandschade, opslag schade, scheur in de velg, oxidatieplekken op (gepolijste) velgen etc.

Tyrecompany raadt af om in de wintermaanden te rijden met gepolijste velgen, omdat deze velgen kwetsbaarder zijn voor oxidatie door pekel en zout. Ook raden wij het af om gepolijste velgen schoon te maken met velgreiniger en/of een hogedrukreiniger. Velgenreinigers bevatten vaak agressieve middelen die de velgen kunnen beschadigden.

Wat valt er wel en niet onder garantie bij banden?

Ook bij banden vallen fabrieksfouten onder de wettelijke garantie. Dit zijn fouten die bij de eerste montage van een band of aan het begin van de gebruiksperiode naar voren komen. Bij fabrieksfouten kun je denken aan een hoge onbalans of hoogteslag. Heb je een band ontvangen met een fabrieksfout? Neem dan direct contact met ons op zodat wij de garantieprocedure kunnen starten.

Banden zijn net als velgen gebruiksproducten en worden ook (vaak) langdurig gebruikt. Een band slijt naarmate de duur van het gebruik. Daarom zijn er een aantal beschadigingen uitgesloten van garantie bij banden:

  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door rijden met een onjuiste bandenspanning, vooral een te lage bandenspanning. Bijvoorbeeld: een klapband, slijtage aan het loopvlak of wangen, bult op de band etc.
  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door een slechte bewaring van de banden. Bijvoorbeeld droogtescheurtjes etc.
  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door fouten bij (de)montage / uitlijning. Bijvoorbeeld onregelmatige slijtage van de banden etc.
  • Beschadigingen die veroorzaakt zijn door een slechte rijtechniek of onderhoud. Bijvoorbeeld: stoeprandschade, een lekke band, een scheur in de band, beschadigingen aan het karkas, etc.

Garantieclaim aanmelden

Stuur een mail naar [email protected]. Vermeld in deze mail jouw ordernummer, foto’s en een omschrijving van de klacht. Tyrecompany zal jouw mail binnen 2 werkdagen in behandeling nemen. In sommige gevallen is het niet mogelijk om de claim te beoordelen a.d.h.v. het fotomateriaal. Dan zal het product afgehaald worden voor onderzoek. Dit kan tot 2 maanden in beslag nemen.

Uitslag van de claim

Een claim wordt altijd beoordeeld door de leverancier/producent, wij hebben hier geen invloed op en wij zijn niet verantwoordelijk voor de uitkomst van een claim. Als de claim geaccepteerd is zal er zo spoedig mogelijk een vervangend product verstuurd worden. Indien de band/velg je besteld hebt niet meer op voorraad is wordt er gezocht naar een vervangend alternatief van dezelfde prijsklasse.

Heb je nog vragen? Neem dan contact met ons op. Dit kan via het gratis doorkiesnummer wat je in de orderbevestiging ontvangen hebt of via de mail.